Amazing Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn - WaarBenJij.nu Amazing Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolijn - WaarBenJij.nu

Amazing Thailand

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

14 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Voor nu zit ik al een week in Vietnam maar mijn wifi was bagger.
enjoy!
Een korte vlucht van Taipei naar Bangkok.

De eerste paar dagen in het chaotische, drukke en stinkende stad Bangkok gezeten. De standaard toeristen attracties bezocht zoals één van de vele tempels en de grand Palace. Al snel kom je terecht in een wereld waar mensen geld van je willen. Er word je om de zoveel meter een tuctuc aangeboden of iets anders van de vele kraampjes op straat. Als je het vriendelijk afslaat komen ze met een goedkoper bod.

Van de hele situatie zoals jullie die misschien mee hebben gekregen via de media, merk je niets. Je ziet wel redelijk wat politie op straat en er is een avondklok tot 12 uur. Thats it. No worries. Om 12 uur is het dan ook gek genoeg ook helemaal stil in een wereldstad als Bangkok.

Vanaf Bangkok ben ik naar het noorden afgereisd. Ayuthaya is een kleine stad met vele vele tempels. Heerlijk een fietsje gehuurd, ingesmeerd met zonnebrand en heerlijk rond getourd. Oud en vertrouwd weer heerlijk gefietst! Ik mis m'n tweewieler wel hoor ;-).

Vanaf Ayuthaya heb ik een nachttrein naar Chiang Mai genomen. Een hele ervaring opzichzelf haha. Ik lag in het topbed, gelukkig niet eruit gevallen maar je wiegt er lekker van in slaap, laat ik het zo maar zeggen. Het hobbelt en het wiegt. Bizar ook dat je voor een treinreis van +/- 12 uur nog geen €20 betaald. Alles is hier gewoon heel goedkoop. Zeker in verhouding met Australië en ook met Europa. Een enkeltje Dordrecht- Amsterdam kost me al zeker €20,00.
In de nighttrain een Ierse meid leren kennen waarmee ik een paar dagen ben opgetrokken. Samen Chiang Mai verkend. We hebben daar een ziplining gedaan. Voor de mensen die niet weten wat dat is. Je hangt aan een kabel en gaat door middel van die kabel van boom naar boom. Super leuk!
Om nog eens gek te doen heb ik nog met tijgers geknuffeld. Machtige beesten, en ze zijn heel zacht. Er was continue iemand aanwezig die ze in de gaten hield.

Het wk is volledig aan de gang. Helaas heb ik door de avondlklok de allereerste wedstrijd tegen Spanje moeten missen. Ik heb de schade even ingehaald in Chiang Mai waar ze een Holland house hadden. Tijdens de hele reis geen enkele Nederlander tegengekomen nog maar nu is er een heel café vol! Sta je dan in het Holland House kom je ineens een oud reisgenootje tegen van Australia. Helemaal gezellig!

4 weken Thailand gaan hard zat en om tijd uit te sparen heb ik een vlucht naar het zuiden genomen. Met als eerste bestemming phi phi island. Blauwe zee, witte stranden gewoon puur genieten. Hier sinds tijdens ook echt kunnen stappen lekker aan het strand. Ook hier weer Nederland aangemoedigd.

Het volgende eiland was Ko lanta. Een dag later dan gepland omdat de ferry die dag gecanceld was vanwege de ruige zee... Ko lanta is een eiland wat niet heel erg in trek in bij toeristen en het is laagseizoen dus heerlijk rustig. Niemand op het strand.

Het volgend eiland is Ko Tao, ligt aan de oostkust van Thailand. De goedkoopste plek ter wereld waar je, je duikbevret kan halen. Dus dat heb ik dan ook maar even gedaan. Theorie leren viel even tegen in het Engels dus ik dat in het Nederlands gedaan. Na 3,5 dag cursus heb ik dan nu mijn open water bevret. Ik mag nu tot 18 meter zwemmen tussen de visjes. Helemaal leuk!

Mijn laatste eiland is Ko Samui. Een super mooi eiland met een geweldig strand! Helaas is het overdag gewoon te heet om in de zon te liggen. Hele leuke mensen ontmoet in het hostel waar ik een paar dagen mee ben opgetrokken. :)

Dan is het alweer tijd voor mijn laatste bestemming voordat ik terug naar Bangkok ga. En daar ging het toch eventjes mis. In plaats van vanuit Ko Samui een stuk richting Bangkok al te reizen zat ik in een verkeerde bus richting het zuiden. Ik nog steeds in de waan dat ik op de plaats was waar ik wilde zijn. Toen ik eenmaal de weg vroeg kwam ik er achter dat dit toch niet zo was. Waar ik wel was dat was me nog een raadsel. Een aardige Engels sprekende monk heeft mij aan een guesthouse geholpen. Toen ik daar mijn lonely planet opende bleek ik helemaaaal in het zuiden te zitten. In een dorpje waar niets noppes Nada iets te doen was. Flink de balen van. Een bus/trein naar Bangkok zou meer dan 24h duren. Omdat ik nog niet genoeg gevlogen heb besloot ik een vlucht te pakken naar Bangkok. Gelukkig hadden ze een vliegveld!!

In Bangkok in de bekendste straat uitgaansstraat gezeten Ko san road. Lekker kunnen rond wandelen, souvenirs kunnen kopen en mij voor kunnen bereiden voor Vietnam.
Nog een wedstrijd Nederland- Costa rica om 3 uur nachts gekeken. Het was alweer ligt toen de wedstrijd was afgelopen..

4 weken Thailand zijn voorbij gevlogen! Er valt zoveel meer te zien en te doen. Maar dat voor een andere keer. Morgen vlieg ik naar Vietnam voor mijn 3 laatste officiële weken. Daar ga ik ook mijn lieve vriendinnetje Esther (van thuis) weer zien! Ontzettend spannend en ben stiekem best zenuwachtig. Maar ik wacht vol smart en we gaan samen nog even max genieten van de tijd in Vietnam!

Veel liefs Jolijn

  • 14 Juli 2014 - 17:05

    Lotte:

    Heeerrrlijk om weer te lezen Jo! Ik tel de daagjes af totdat je weer in NL bent :) Have fun en haal alles eruit wat erin zit!!!

  • 14 Juli 2014 - 20:28

    A3 En Ellie, :

    Hé Jolijn,

    Het gaat wel snel allemaal. Geniet van je laatste weken want voor je het weet zit je weer in het " gewone" Nederland. Veel plezier nog en lieve groetjes uit Gorinchem.

  • 21 Juli 2014 - 07:15

    Nely:

    Even bijgelezen. Wat heb je een enorme hoeveelheid "stappen" gezet :D Echt leuk hoe je alles vertelt, ik hoor het je bijna zeggen.
    Geniet nog maar van het staartje van je trip voordat het gewone leven je weer wacht: de zomervakantie in P'drecht. Tot dan, daar! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jolijn

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 3374
Totaal aantal bezoekers 53555

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

A small holiday

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

The African Dream.

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

A New Dream, The Aussie dream

Landen bezocht: