It's Christmas time and a Happy New Year - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolijn - WaarBenJij.nu It's Christmas time and a Happy New Year - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jolijn - WaarBenJij.nu

It's Christmas time and a Happy New Year

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

08 Januari 2014 | Australië, Sydney

Als eerst voor iedereen nog een Happy new year! Dat het maar een mooi jaar mag worden vol nieuwe avonturen! :)

Vanaf de paardenfarm was het nog maar een kleine paar duizend kilometers naar Adelaide Hills. Alsof het niets is.
We waren net een dag vanuit de paardenfarm onderweg toen ik het nieuws kreeg vanuit Nederland dat mijn oma was overleden. Dat is een raar moment. Voordat ik vertrok naar Australië had ik al afscheid genomen van haar, gelukkig. Maar als je dat bericht dan hoort is het toch raar. Ik vond het vooral vervelend dat ik er niet bij kon zijn om mijn ouders te steunen. Op de dag van de begrafenis heb ik s avonds een kaarsje aangestoken om er zo toch nog 'bij te zijn'.

We hebben de toeristische route genomen vanuit Perth naar Margret river area. Helaas konden we daar niet onze slaapplek vinden. Gelukkig was daar een aardige jongeman op een grasmaaier die ons aanbood om in zijn tuin te kamperen. Dat slaan we natuurlijk niet af! We hebben een lekker drankje op en zijn mee geweest met zijn vrienden naar een kroeg.
De dag erna hebben we een wijngaard opgezocht waar we gratis wijn konden proeven. Dat was hele lekkere wijn en de keuze was toch moeilijk om een lekkere wijn te kiezen voor de familie in Adelaide.

Vanuit Margret river langs de onderkant door naar Norseman. Waar we een ochtend hebben rondgelopen omdat Esthers moeder daar vroeger een paar jaar heeft gewoond. Heel veel foto's gemaakt en haar moeder herkende wel het een en ander.
Na Norseman begint de nullabor. Een soort tweede outback. Waar ook de langste rechte weg is van Australie, ik dacht zo'n 146, nog wat km.
Na 200 km vanaf Norseman stopten we om te tanken. Mientje besloot op dat moment af te slaan en liters koelvloeistof te lekken. Het was ook wel erg warm op die dag. Of cours staan we in de middle of nowhere.
Gelukkig waren daar 2 jonge mannen die ons uit de brand hebben geholpen met een tyrap. Mientje was weer zo goed als nieuw. :)
Just in case hebben we samen gereden met deze jongens. Omdat het snachts flink koeler is hebben we samen met hen in het donker gereden. Wat toch wel weer een ervaring is. Heel veel kangaroe's! Super leuk om te zien! En zeker een hele ervaring om snachts te rijden.
Op de nullabor staat ook het 'bekende' 3 dierenbord. Het bord waar al vanaf het begin van onze reis naar op zoek zijn. Tuurlijk even gestopt en foto's gemaakt!

In port augusta (south australia) hebben we Mientje overgeschreven van NSW naar South Australia. Gewoon omdat het makkelijker is met de verzekering en nieuwe keuring.

Nog maar een paar honderd kilometer tot aan Adelaide hills. Waar we ons meteen weer thuis voelen. Mark and Sarah zijn onze Aussie paps en mams geworden. Zulke lieve mensen!
Nog maar een paar dagen tot aan kerst maar totaal geen kerstgevoel. Echt heel apart. Zelfs niet na het omhakken van de kerstboom van 4,5m die we daarna naar binnen hebben moeten slepen. Het enige moment waarop ik een klein beetje kerstgevoel had was met het optuigen van de boom. Wat hier betekend gewoon de slingers in de boom gooien. Haha
Met kerst kwam de familie naar Mark en Sarah voor een kerstlunch. Allemaal heel lekker eten!

Omdat we na NZ nog maar een maand hebben voordat Esther en ik uit elkaar gaan wilden we Mientje alvast verkopen. Een pijnlijk moment toen we de advertentie online hadden staan. We kregen een aantal positieve reacties. Na een gesprek met Mark en Sarah kregen we toch bedenkingen. Het is ook veel goedkoper om met Mientje nog een deel van de oostkust te doen dan wanneer je iedere avond een hostel moet betalen. Advertentie aangepast dat ze per eind maart te koop is. Mochten jullie nog mensen weten die een hele leuke campervan vanaf die tijd nodig hebben.. Let me know! ;-)

En dan op naar Aussie new year!! :) We vlogen 30 december met 7 uur vertraging op een vlucht van 2 uur naar Sydney. Daar hebben we kunnen slapen bij vrienden van Mark en Sarah een uur van de stad af. Op oudejaarsdag waren we om 4 uur in de stad hebben kleine boodschappen gedaan en daarna een plek gevonden net onder de harbor bridge! Het was al zo druk met mensen! Er hing zoveel sfeer en het was gezellig zeker het wachten waard. Er was een klein avond programma met vliegtuigen en kindervuurwerk om 9 uur. Om kwart voor 12 hing er al spanning en gingen er al mensen staan. Het is zo gaaf om met 2 miljoen mensen samen af te tellen naar het nieuwe jaar! Dan het vuurwerk... Onwijs gaaf! Super mooi uitzicht. Genieten!!

Om het nieuwe jaar goed te beginnen ben ik tijdens het opruimen in de tuin op een wesp gaan zitten met m'n knie. Oeps! Ik blijk toch een kleine allergische reactie te hebben voor wespen. Het gevoel een hele dikke knie, gloeide helemaal en jeuk!! Oooh! Werd er helemaal gek van. Toch maar naar de dokter geweest die mij een Cream and anti jeuk pillen heeft gegeven!

Afgelopen zaterdag heb ik Esther op Sydney airport afgezet. Zij vloog eerder naar Auckland dan ik. Ik moet eerlijk toegeven dat na 4 maanden 24/7 bij elkaar te zijn geweest dit best raar voelde. Ook al was het maar voor een paar dagen.

Voor nu ben ik aan het wachten op mijn vlucht naar New Zealand. Waar we 5 weken zullen rondtrekken en dan voor 12 dagen naar Fijiiiiii! Een kleine vakantie is onze vakantie. :D we kijken er naar uit!

Het is lange blog geworden maar nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte!

Dikke kus Jo

  • 08 Januari 2014 - 09:30

    Annita:

    Hey Jolijn,

    Ik heb nog aan je gedacht toen ik de jaarwisseling in Sydney op tv zag :)
    Alle goeds voor 2014 en nog een hele fijne tijd daar!

    lfs,
    Annita

  • 08 Januari 2014 - 09:52

    Ineke Reuijl:

    Hoi Jolijn,

    De allerbeste wensen en een gezond 2014.
    Wat heb je weer veel moois meegemaakt. Leuk verslag heb je weer geschreven. Wij zijn net terug van een weekje vakantie met kinderen en kleinkinderen op Tenerife. Raar om daar nieuwjaar te vieren. Weinig vuurwerk, geen oliebol gezien. Kan me voorstellen dat het een apart gevoel voor jou is om zover weg van familie en vrienden kerst en nieuwjaar te vieren.
    Geniet verder van alles en tot je volgende verslag.

    Liefs,
    Ineke

  • 08 Januari 2014 - 11:23

    Annette D:

    Weer leuk om te lezen, Jolijn! Vast gek, ja.... kerst zonder onze Nederlandse gewoontes. Nog een mooi vervolg van de reis gewenst. Doe de Hobbits de groeten in Nieuw Zeeland!

  • 08 Januari 2014 - 21:31

    Rob:

    He Jolijn!

    Lijkt me heel naar om een dierbare te verliezen als je aan de andere kant van de wereld zit. Was ook blij dat allebei me oma's nog leefden toen ik terug kwam uit Finland. Zijn ook al 88 allebei dusja. Maar heel veel sterkte met het verlies!

    Je verhalen klinken weer geweldig. Als ik dit lees wil ik echt zo snel mogelijk naar Australie! Helaas eerst nog even afstuderen vanaf februari, anders had ik je busje graag overgenomen om lekker door down under te toeren hahaha! En oud en nieuw in Sydney dat is zoiezo een van de dingen dat een mens ooit beleefd moet hebben in ze leven. En dan nog naar de Fiji eilanden ook, klein landje ergens in de oceaan. Misschien nog wel verder dan nieuw zeeland vanaf Nederland. Dan zit je helemaal aan de andere kant van de wereld. Super!

    Ik ben inmiddels alweer 2 weken in Nederland en o wat is het hier saai. Beetje werken af en toe en een afstudeeropdracht zoeken is toch wel wat anders dan helemaal uit je dak gaan met internationale studenten. Was echt een super ervaring en ik had het voor geen goud willen missen. Kijk nu alweer uit naar de volgende trip, heb zo zin om terug te gaan maar helaas is het alweer voorbij. Tijd is gevlogen wat dat betreft!

    Geniet er nog even van. Nu het nog kan ;)

  • 09 Januari 2014 - 08:22

    Mirjam:

    Lieverd,

    Heerlijk om weer wat te lezen! Klinkt allemaal weer super avontuurlijk.. Gecondoleerd met het verlies van je oma meid. Vervelend dat je er niet bij kon zijn..

    Balen dat je telefoon het niet meer doet! Hoe moet ik nu aan mijn updates komen?
    Ik had je nog ge-appt na het kerstdiner. Wat was je berichtje leuk! Super om je even op bewegend beeld te zien!

    Enjoy New Zealand!
    Liefs Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jolijn

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 53625

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

A small holiday

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

The African Dream.

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

A New Dream, The Aussie dream

Landen bezocht: