The big adventure - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Jolijn - WaarBenJij.nu The big adventure - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Jolijn - WaarBenJij.nu

The big adventure

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

03 Mei 2013 | Nederland, Papendrecht

Na mijn vorige blog heb ik veel nagedacht, om gek van te worden. Moet ik het nu wel of niet gaan doen en wat zijn wat gebeurd er dan? Wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet tja blijft moeilijk. Veel mensen zeggen dat ik het gewoon moet doen het is nu of nooit, andere mensen denken dat ik gek ben geworden en het niet moet doen in deze tijd met een vaste baan. Soms slechte nachten omdat ik lag te piekeren. Maarja je moet toch een keer een beslissing nemen.

Het was een mooie zondagmiddag en ik reed met mijn broer en schoonzus mee in de auto. Australië kwam ter sprake. Of ik nog wat mee ging doen. Ik dacht bij mezelf, Ik ben gek als ik het niet doe. Ik moet het gewoon doen. Het is een kans van nu of nooit. Zit nergens aan vast, wie weet wat dat over een jaar of wat is.

Dus bij deze ik heb de knoop doorgehakt en ik ga naar Australië toe*cheert* :D
De eerste stap is gezet. Maar wat moet je doen. Dan ga je op denken wat er allemaal moet gebeuren. School moet op de hoogte worden gebracht e.d. Een hele lijst vol met dingen wat ik allemaal moet en wil regelen.
School reageerde erg leuk en positief en er kan worden gekeken of ik de mogelijkheid heb om onbetaald verlof op te nemen. En anders neem ik ontslag bij DLW.

Veel mensen vragen of ik echt alleen ga, Ja en nee. Ik ga met een organisatie die mij de eerste paar dagen daar helpt op te starten. Daarna is het voor jezelf. Je kan aanklikken bij iemand anders of een tijdje alleen kan reizen. Vanuit de organisatie kun je kiezen voor individuele- en groepsreizen. Ik zelf kies voor een groepsreis van 10-20 personen. Zo heb je al wat contact en is het misschien gemakkelijker om aan te klikken.
En anders alleen ben je nooit. Er zijn daar zoveel mensen/backpackers uit alle landen dat je altijd wel mensen tegen komt.

Gisteren langs geweest bij Australian Backpackers in Alkmaar. Gewoon voor wat extra informatie en prijs informatie. We zijn weer een flinke stap dichterbij en ik weet nu ook wat beter wat er nog allemaal geregeld moet worden. 

Dat gaan we komende week maar eens even doen.

Liefsxx.

  • 03 Mei 2013 - 22:43

    Monique:

    Heeee Jolijntje!!!

    Dit moet je echt doen hoor, super gave ervaring ;-) als je dit niet doet krijg je gegarandeerd
    Spijt... ik bedoel Australië! !!! Whaaaaa you go girl!!

    Groetjes Mootje xxx

  • 04 Mei 2013 - 05:56

    Elise:

    Whaaaaaa super vet Jolijn! Wanneer vertrek je? Ik ga je volgen via je blog :)

  • 04 Mei 2013 - 10:12

    Mirjam:

    Topper! Klinkt allemaal super gaaf. En ook een beetje spannend;)

  • 06 Mei 2013 - 16:54

    Nelyniksmevrouw:

    Daar ga je dan.... de dag die je wist....
    go yo girl, go!!
    <3

  • 12 Mei 2013 - 21:44

    Sjors:

    Hey Jolijn,

    Lees net je schoolmail en dus maar even uitgezocht hoe te reageren.
    Ik zal veel lezen..................en als je terug bent dan weet je wat je ga doen he
    Dan vlieg je er met mij uit,.......toch.


    Heel veel plezier daar en ga met volle teugen genieten, breng heel veel materiaal mee terug, bergen foto's, groooooote verhalen enz. Ik blijf je volgen hoor.


    Groetjes Sjors.

  • 14 Mei 2013 - 15:00

    Kees Platteel:

    Ha Jolijn,

    Wat een goed initiatief om naar Australië te gaan. Goed dat je dat nu doet! Later komt er misschien niet(meer ) van. Ik hoop je te blijven volgen. We zullen je wel missenop het TechniekPlein. Krijg ik dan automatische een mailtje als je weer wat nieuws op je site hebt gezet.

    En sterkte met de voorbereidingen. En oeps: Wat neem ik wel of juist niet mee???

    Groetjes Kees Platteel-De Lage Waard-Papendrecht

  • 19 Juli 2013 - 06:51

    Yolanda Pasterkamp:

    Gaaf Jolijn! Maak er een mooie tijd van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Papendrecht

Jolijn

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 53649

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

A small holiday

28 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

The African Dream.

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

A New Dream, The Aussie dream

Landen bezocht: