The beginning - Reisverslag uit Manly, Australië van Jolijn - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Manly, Australië van Jolijn - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

29 Augustus 2013 | Australië, Manly

Het besef.. Nee dat is er nog niet. Maar toch is het zo! Deze meid is dan toch eindelijk in Australie. *jeeej*

Op schiphol werden de laatste knuffels en kussen uitgedeeld en dat viel stiekem toch best wel tegen. Er komt dan zo'n moment dat je echt weg loopt en net na de douana nog een laatste handkus geeft aan je papa en mama, The adventure begins right now.
De vluchten waren allemaal goed te doen. Op Taipei hebben we iets vertraging gehad in verband met een typhoon. We survived. Niemand is vermist en we zijn allemaal nog heel.
36 uur reizen, dat sloopt je wel. Vanaf het vliegveld zijn we gelijk doorgegaan naar Sydney. Waar we langs het operahouse zijn gelopen en uiteraard op de foto :)! Dat kan niet ontbreken.

We verblijven in Manly. Manly is een buitenwijk van Sydney. Om echt in Sydney zelf te komen moeten we elke keer met een ferry over varen. We komen zo dan langs het opera house en de harbor bridge. Mooi om te zien.! Vooral 's avonds de real skyline of Sydney.

Ik sliep/slaap op een kamer met alleen maar meiden. De kamer zat dan binnen de korste keren vol met meiden spullen hier en daar.. Shampoo, douchegel, borstel, scheermesjes en de rest van de rambam. Het zijn leuke meiden waarmee ik het goed kan vinden.
'S avonds voor het stappen nog een bbq met kangaroevlees. En dat is best goed te toeven moet ik zeggen.
Vrijdag moesten we alweer vroeg op. De regeldag: bankpas en medicare. En langs 2 autoshops. Tussendoor nog even door Sydney heen gelopen en genoten van een warme chocolademelk. Jaaaaa! Het is hier gewoon winter en best koud. Het is hier overdag zo'n 18/22 graden met wind. Dus koud! brrr ik ben blij met mn truitje hoor!

Zaterdag weeeer vroeg op. ;-) One of the big days! Met een grote bus naar een wildpark waar we onze eerste kennismaking met koala's en kangaroe's hebben gehad. Super zacht en super lief!
Vanuit het wild park door naar the blue moutains. Er is opzich niet heel bijzonder maar wel mooi om een keer gezien te hebben. En het uitzicht was super gaaf! Bergen, bomen en op de achtergrond the blue moutains.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat als je rondom Sydney zit er niets van niets. We zijn een wandeling wezen maken over het strand door naar het Noorden van de buitenwijk. Daar hebben we een soort berg beklommen en super mooi uitzicht. En op het puntje van de rots gestaan! :D Daar zijn flink wat foto's geschoten.

Maandag was onze eerste echte dag zonder " begeleiding". Samen met een meisje uit de groep: Esther en nog twee jongens hebben we plannen gemaakt om samen te gaan reizen. Daar zijn we dan ook afgelopen dagen ontzettend druk mee geweest. Veel auto's en campertjes bekeken. Het is lastig want waar doe je goed aan?
Voor nu blijven we nog 2 dagen hier in Manly en gaan dan richting de stad omdat het dan allemaal net iets beter te bereiken is.

Gisterenavond was echt super cool. Het hostel had 20 gratis tickets gekregen voor the blue man group! Ik kon mee! Super gaaf! Tickets kosten normaal gesproken $74 and now for free. Als backpacker wil je niet anders.
Het is ook een sport om het eten allemaal zo goedkoop mogelijk in te kopen. Veder is het hier belachelijk duur allemaal. Een biertje/wijn betaal je $8 voor. Omgerekend is dat 6 euro.

De dagen vliegen voorbij en voor mijn gevoel zit ik er echt ook al langer dan een week. Ik geniet van alles om me heen. Het is hier echt mooi!

Deze meid gaat nog veder genieten van de laatste paar dagen in Manly!
Dikke kus voor iedereen!

Veel liefs from down under!

• 29 Augustus 2013 - 07:07

Lisanne:

Jaaa! Leuk om weer wat van je te lezen! Blijf van elk moment genieten! liefs<3

• 29 Augustus 2013 - 08:32

Astrid Van Der Leun:

Ha Jolijn!

Super gaaf joh, ik ga je volgen! Als je soms advies nodig hebt over reizen of campers of wat dan ook, gewoon vragen op facebook he!!! Heel veel plezier daar!

• 29 Augustus 2013 - 09:12

Annita:

Hoi Jolijn,

Klinkt goed allemaal!
    Hier zijn we ook weer aan 't werk, groetjes,
    van ons allemaal!
    Veel plezier, tot de volgende keer!
    groetjes,
    Annita

• 29 Augustus 2013 - 10:04

Kevin Bijkerk:

top!

• 29 Augustus 2013 - 11:35

Hetty:

Heerlijk Jolijn, ik geniet van je verslag en je foto's.
    Fijn dat je leuk contact hebt met een stel reisgenoten.
    Ben benieuwd wat de aankomende week gebeurt, er moeten wat knoopjes worden door gehakt met elkaar. Spannend!
    Succes met alle beslissingen, ik ga eens even googelen op ' blue man group'

• 29 Augustus 2013 - 11:44

Rianne Boers:

Heej Meid,
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt!
    Enjoy!!! ;)
    Liefs Xxx

• 29 Augustus 2013 - 12:18

Chantal:

He Jolijn,

Wat goed om alles te lezen! Je hebt al veel gedaan in korte tijd en zo te lezen staan er nog veel meer (wilde) plannen in de planning! Fijn dat je een aantal reismaatjes gevonden hebt. Hopelijk brengt het je nog meer leuke ervaringen. Veel plezier!
    groetjes Chantal

• 29 Augustus 2013 - 18:00

Annette D:

Gaaf om te lezen, Jolijn! Ik hoop dat je het fantastisch blijft hebben. GroetenN

• 29 Augustus 2013 - 18:05

Ellie:

Hé Jolijn. Super om iets van je lezen en leuk dat je wat "reismaatjes" hebt gevonden. Geniet van alles en ben benieuwd naar je volgende verslag. Veel plezier. Liefs Ellie.

• 29 Augustus 2013 - 18:44

A3:

Hoi Joolijn,

Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het nu al naar je zin heb. Dit zal een snel jaar worden met zoveel leuke mensen om je heen en met zoveel indrukken.
    We blijven je volgen en veel reis plezier. Gr. A3

• 01 September 2013 - 13:22

Kees Van Herwijnen:

Hoi Jolijn
    Fijn om te lezen dat de reis etc. goed is verlopen.
    Hoop dat je met je mede reis (lot) genoten goede contacten mag houden , dan sta er niet alleen voor, lijkt me wel handig!
    Ik hoop zo af en toe te reageren als je het goed vindt en wens jou vanuit Dordrecht een goede en plezierige tijd toe!
    Groetjes Ome Kees van Herwijnen zou ik maar zeggen.

• 02 September 2013 - 13:53

Harry Ardon:

Hoi Jolijn,

ik weet niet of je dit eerder leest als je werkmail. Maar morgen ben je als het goed is jarig wij Arie, Kees P, Kees H, Martin, Rene en ik willen jou hartelijk feliciteren. Hele fijne dag en doe voorzichtig en Gods zegen. Harry